اقدامات فرهنگی امور و ادارات آبفا استان فارس همزمان با ایام صرفه جویی در مصرف آب
در تاریخ: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
همزمان با ایام هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق (یکم الی هفتم تیر ماه) امور و ادارات آبفا شهر های استان فارس ، با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی به ترویج و اشاعه ی اصول صرفه جویی در مصرف آب پرداختند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و انرژی(یکم الی هفتم تیر ماه) امور و ادارات آبفا شهر های استان فارس ، طی برنامه هایی فرهنگی به ترویج اصول مدیریت مصرف و روش های مصرف صحیح آب پرداختند.
این گزارش حاکیست ، در همین راستا امور آبفا شهرستان های داراب، مرودشت، کازرون، آباده ، اقلید، جهرم، نی ریز،کوار، لامرد، مهر ، نورآباد ،گراش ، فیروزآباد، زرقان، ارسنجان و ادارات آبفا شهرهای بیضا و قادرآباد و کره ای طی گزارش هایی جداگانه خبر از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی آموزشی، در ایام هفته صرفه جویی دادند که از شاخص ترین این برنامه ها اجرای همایش بزرگ "بانوان خانه دار و مصرف بهینه ی آب "در شهر داراب با حضور دکتر معصومه دستغیب مدیر کل امور بانوان و خانواده ی استانداری فارس و همایش " آب ، کشاورزی و زندگی " در شهر جهرم بود که با حضور دکتر کیخا رییس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس ، دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس برگزار گردید. بنا بر همین گزارش این امور و ادارات آبفا در راستای سیاست های وزارت نیرو در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برق با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب و انرژی با توجه به خشکسالی های متوالی در سنوات اخیر و بروز بحران کم آبی ، به آموزش و ترویج روش های راهبردی صرفه جویی در مصرف آب در جامعه و خانواده پرداختند .
بنابراین گزارش ، به نقل از روابط عمومی امور و ادارات آبفا شهر های مذکور ، بخشی از اقدامات فرهنگی یاد شده ، شامل:۱- فضا سازي اداره با نصب بنر، پلاكارت و پوستر های صرفه جویی۲- نصب بنر، پلاكارت و پوستر با عنوان صرفه جويي و هفته صرفه جويي در اماكن عمومي، ادارات، معابر عمومي مصلای نماز جمعه ۳- برگزاری جلسه و تعامل و هماهنگي با ائمه جمعه و جماعات جهت پرداختن به موضوع آب و لزوم تشریح اصول صرفه جويي در مصرف آب در نماز جمعه و جماعات ۴- تعامل با فرمانداري، بخشداری و كمسيون امور بانوان فرمانداري ، جهت ترويج فرهنگ صرفه جويي در میان خانواده ها و زنان خانه دار ۵- برگزاری همایش های مدیریت مصرف بهینه ی آب برای اقشار مختلف جامعه ۶ - توزيع اقلام تبليغاتي اعم از بروشور و تراکت ، با عناوین صرفه جویی در مصرف آب در ميان مردم به ويژه كودكان و نوجوانان، می باشد.